Ganska osmart är jag iaf

Hur kan de mest logiska i värden vara så svårt?!
Hur kan de mest svart/vita de självklaraste vara så omöjligt att begripa sej på!!!?
Matte.. jag hatar de! Varför kan inte jag få vara nått geni..
Ghaaaa måste klara G iaf :S men just nu är jag rädd att jag inte ens kommer upp i den nivån, och min plugg förmåga är inte på topp vill jag lova... :(
Här ska ni få ett tal att tugga på:
tarzan20jane.gif tarzan jane image by muisje06
2398
Jane och Tarzan sprang ett lopp på 1 000 m.
Tarzan fick starta före Jane
för att loppet skulle bli jämnt.
Sträckorna s meter som de sprang
beskrivs av de linjära modellerna s=4,7t och
s = 3,5t + 210 där t är antalet sekunder
efter Janes start
-
a) Ange och tolka funktionernas k- och m-värden.
-
b) Hur lång tid hade Tarzan sprungit då Jane startade?
-
c) Hann Jane ifatt Tarzanm och i så fall när och var?
-
d) Vem kom först i mål och hur långt efter var då den andre?
----------------------------------------
Om ni lyckas räkna ut den här uppgiften är ni smartare än jag, jag har försökt 3 gånger sen gav jag upp.
Säg till om ni kommer på svaret :) jag lägger ut de lite senare :}
Dags att stirra in i boken igen
Ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, den här minns jag för namnens skull!! Går ju inte ta en uppgift seriöst när man lägger in Tarzan och Jane i den! =)

2009-10-22 @ 21:37:22
Postat av: Julia

//Julia

2009-10-22 @ 21:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0