American Cookies

Hejsan :)
idag har varit en lugn och skön dag.
jag har bara tagit de lugnt, bakat lite och faktiskt städat min garderob vilket jag är extremt stolt över, dock ligger det nu en fet hög med kläder på golvet. De är kläder jag inte använder eller som inte är mina men av nån anledning hamnat i min garderob, hm?
Så den ska jag gå igenom lite senare, lr imorgon mest troligt :P
Här är receptet på kakorna jag bakade, ska serveras imorgon på Pk :) så vill ni smaka får ni pallra er dit. Vet dock inte om dom vart jätte lyckade men man kan ju alltid hoppas..
Chocolate chip cookies

Ingredienser (50 portioner/st.)

225 gram osaltat smör
2.5 dl brun farin
1.75 dl strösocker
2 st ägg
1 tsk vaniljsocker
5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
3 dl mörk choklad,finhackad

Gör så här

  1. Värm ugnen till 175 grader. Arbeta samman smör och de båda sockersorterna. Tillsätt ägg och vaniljsocker och vispa till allt är vitt och pösigt.
  2. Sikta samman de torra ingredienserna och vänd ihop med smörblandningen och chokladen.
  3. Klicka ut på plåt med bakplåtspapper. Lämna gott om plats mellan kakorna,som flyter ut. Grädda i 8-10 min.
Jag gjorde dock så att jag la i stora bitar choklad istället för att riva dom.
De blev ungefär som Subway-kakorna
ha en fortsatt trevlig kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0