Sminktips :O

Blää nu är jag så less på att vara ofräsch! Vill bara springa in i duschen och duscha i en timma och sen ta på mej nytvättade eller varför inte nyköpta kläder och sminka mej ordentligt och få en riktigt fräsch och pigg look.
Läs noga och många gånger för de är inte ofta jag kommer att skriva sånt här :P
Här kommer iaf en liten snabb beskrivning på sminkningen jag vill ha (killar ni kan sluta läsa nu xP), ni får ursäkta att jag är så dålig på att förklara men jag gör mitt bästa. Detta är en klassisk sminkning så ni kan säkert hitta liknande beskrivningar på andra ställen:
  1. Lägg en ljus färg runt hela ögat, med vikt på inre delen.
  2. Lägg en ljus skimrande ögonskugga på brynbenet och i ögonvrån
  3. Lägg en mörkare nyans runt globlinjen
  4. Lägg en ännu mörkare färg precis utanför ögat och gör några snabba drag uppåt/inåt
  5. Dra en smal brun eller svart linje med penna eller eyeliner längst ner på övre ögonlocket, linjen ska helst inte gå längst in i ögonvrån, utan ett smart ställe att börja på är där ögonfransarna slutar synas så tydligt.
  6. Lägg gärna till lite glitter oxå för att dra uppmärksamheten till ögonen
  7. Tillsist böj ögonfransarna och dra på mascaran.  
    KLART
Tror de var allt :P Sen ska man självklart ha lite puder, rouge och andra saker oxå, men just ögonen tänker iaf jag sminka som jag just beskrev :)
Ha en trevlig kväll
God bless
// Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0