Elaka människor...

Var på en föreläsning på journalistiken idag. De var bland de jobbigaste jag varit med om.
Föreläsaren gjorde radioprogram om olika saker. De han visade oss var ett program om föredetta prostituerade.
Vi fick lyssna på lite delar ur den där han intervjuade en föredetta prostituerad.
De var jätte hemskt att lyssna på och jag mådde riktigt dåligt.
Efteråt fick vi ställa lite frågor om hur han jobbade o.s.v. och plötsligt är de nån idot som säger ungefär
"Men får dom inte skylla sig själva för att dom väljer att ta de där jobbet, dom kunde ju sagt nej" "När dom ser att de inte är bra är de väl bara att sluta?"
Föreläsaren helt paff försöker förklara, men hon forsätter att bara håna och se ner på dem.
Jag trodde jag skulle smälla av! Jag trodde inte det fanns sånna människor som faktiskt tänkte sådär, okej kanske nån gammal gubbe, men en ungdom och dessutom tjej?!
Tillslut sa jag bara " Dom är ju bara barn! Dom fattar ju ingenting, dom vet inte vad de handlar om!" Hade lust att skälla ut henne en god stund men kunde inte säga mer jag var tvungen att gå, kunde inte sitta där och höra på all den där skiten, skakar typ fortfarande,
Elaka människor som tror att de är så mycket bättre än alla andra...

Kommentarer
Postat av: Saga

Jag tycker att det var bra att du sa åt henne Nina. Jag skämdes när hon öppnade munnen, jag var typ tvungen att titta ner i bänken.

2009-11-13 @ 21:58:24
URL: http://saggiis.blogg.se/
Postat av: elenah

det är sånna där människor man borde låsa in i en källare tills dom mognat och lärt sig lite vett!

2009-11-13 @ 22:23:01
URL: http://cadere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0