Brand :O

ett sånt här tillfälle kräver ett inlägg här. Nös just, måste va dammet ;P

Iaf hade varit hemma i Halna under helgen och skulle nu in och jobba, 10 min innan jag börja sprang jag in i lägenheten en snabbis och när jag öppnar dörren känner jag en väldigt speciell doft. "Måste ju va från grannen" tänkte jag och gick misstänksamt in i vardagsrummet.
Jag lägger märke till att allt känns så mörkt. Så tittar jag i hörnet och ser att det är helt svart ovanför ena bokhyllan och inser chockad att de brunnit i lägenheten. Jag sliter upp telefonen och skriker de har brunnit i lägenheten i mirjams öra, de vänder genast tillbaka och medans jag väntar på att de ska komma tillbaka tittar jag mig omkring, allt, och då menar jag allt, är täckt av sot och paniken börjar växa. Sovrummet, toan, köket och hallen, tak, väggar och golv, allt är grått förutom mina fotspår på golvet.
Mamma kommer och skickar iväg mig till jobbet och säger att jag inte ska tänka på det här nu. Lätt de va då? Jag sitter där i kassan och ser hur mina sparpengar försvinner, lönen går åt och ingen bibelskola till våren blir det heller.
På lunchrasten ringer jag mamma och frågar hur de går, tack och lov hade hon goda nyheter. Verkar som att vi inte behöver betala för skadan på lägenheten och ev inte heller för våra skadade möbler och textiler. Det är fortfarande osäkert men möjligt. Tack gode Gud för det.
Undertiden de jobbar på lägenheten ska vi få flytta in i lägenheten under, livet e bra spännande ibland.
------------
Så de blir kanske bibelskola till våren iaf, har lämnat in en ansökan nu. Bibelterminen på götabro. Kanske gör jag som mamma och går en termin nu och ett år senare, ev. när mirjam går ut gymnasiet.
Men jag och göra planer för framtiden? Kan knappt planera en vecka ju :P
Förhoppningsvis slutar iaf denna lilla tragedi lyckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0